Contact: 0786.257.537

Digitalizarea IMM-urilor din Regiunea Centru

Informatii program

Please login with Candidate account to view more fields.

Valorificarea avantajelor digitalizarii in beneficiul cetatenilor, al
companiilor, al organizatiilor de cercetare și al autoritatilor publice

Cine poate aplica:

  • microintreprinderi;
  • intreprinderi mici;
  • intreprinderi mijlocii;

Conditii de eligibilitate:

  • Solicitantul  a inregistrat profit din exploatare in anul 2023 sau  in anul 2019,
  • Solicitantul  este infiintat inainte de 3 ian 2023 (de minim un an fiscal integral)
  • Solicitantul a inregistrat un numar mediu de salariati de cel putin 1, in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare;
  • Solicitantul are cel puțin un salariat cu norma intreaga pe perioada nedeterminata;
  • In urma implementarii proiectului, solicitantul va atinge un grad ridicat de digitalizare cel puțin 7 din 12 criterii conform DESI 2019;
  • Locul de implementare a proiectului este in mediul urban pentru microintreprinderi si in mediul urban si rural pentru intreprinderi mici si mijlocii

Tipuri de investitii eligibile:

  • Adoptarea tehnologiilor digitale pentru a imbunatati procesele interne ale companiei: gestiunea materiilor prime pentru productie, a productiei în sine, creșterea calitatii serviciilor oferite si a interactiunii cu clientii, inclusiv simplificarea si eficientizarea activitatilor logistice prin produse și sisteme specializate de la sisteme de gestiune si analiza a datelor (de ex.: RPA,CRM, PLM, ERP etc.), produse si sisteme VR/AR, pana la colectarea datelor prin IoT si utilizarea acestor date in linii de productie automatizate, inclusiv soluții particularizate pentru probleme sau nise specifice.
  • Dezvoltarea solutiilor ce includ inteligențe artificiale simple sau complexe (ex. algoritmi cu răspunsuri previzibile: Reactive AI – filtre spam, motoare de recomandări inclusiv motoare integrate în chat bots; algoritmi cu memorie limitată: automatizare, text-to-image, sisteme “chat bots” complexe) și dezvoltarea tehnologiilor AI de ultimă generație pentru soluții inovative (Theory of Mind AI)
  • Dezvoltarea comunicarii digitale cu furnizorii/clientii, (de ex. sisteme de e-facturare, sisteme pentru circuit digitalizat de comanda etc.);

Cheltuieli eligibile

  • Software achiziționat sau dezvoltat/adaptat la comandă,
  • Software personalizat pentru prezența online: website-uri de prezentare și promovare, magazine, soluții de e-commerce;
  • Software de securitate cibernetică (protecția tranzacțiilor online și a datelor personale): soluții pentru securizarea rețelelor, securizarea sistemelor de calcul, criptare de documente, securizarea prezenței pe internet (site-uri, conturi etc.);
  • Sisteme de operare, software pentru creare de conținut (editoare de text/grafică sau altele);
  • cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare.
  • Achizitia de dispozitive și echipamente integrate cu soluții digitale, ce pot servi pentru automatizări și robotică; dispozitive și echipamente aferente e-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain, etc.,
  • Achizitia de echipamente IT care să asigurare capacitate de memorie/spațiu de stocare fizic sau într-un cloud privat, rezultând, astfel, un activ deținut de beneficiar;
  • Servicii de instruire a personalului-maxim 5000 lei/proiect
  • Servicii de consultanță pentru elaborarea și pentru managementul/implementarea proiectului, inclusiv cheltuielile pentru elaborarea planului de digitalizare-5% din cheltuielile pentru activitatea de baza
  • Servicii pentru activitățile obligatorii de informare și publicitate- maxim 7500 lei fara TVA
  • Audit financiar-maxim 5000 lei/proiect
  • Auditul de mauturitate digitala

Pentru a fi eligibile, activele necorporale pot fi achiziționate exclusiv sub formă de licență, care să fie înregistrată ca mijloc fix în contabilitatea beneficiarului. În cazul achizițiilor realizate sub formă de SaaS, beneficiarul va suporta din fonduri proprii costurile de abonament/subscripție, atât în perioada de implementare, cât și în perioada de durabilitate a proiectului.

Intensitatea digitală avansată este atinsă de întreprinderile care utilizează cel puțin 7 din aceste 12 tehnologii digitale.

Criterii DESI 2019. 

1. mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri;
2. sunt angajați specialiști IT&C în întreprindere;
3. viteza de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s;
4. întreprinderea asigură în scopuri de afaceri un device mobil, care permite conexiunea la internet prin rețele de telefonie mobilă, pentru mai mult de 20% din angajații proprii;
5. întreprinderea deține un website;
6. întreprinderea deține un website cu funcții avansate – are cel puțin o caracteristică din următoarele:
a) descrierea bunurilor sau serviciilor, liste de preț;
b) posibilitatea pentru vizitatori de a-și personaliza sau proiecta online bunurile sau
serviciile;
c)urmărirea stadiului comenzilor plasate;
d) conținut personalizat în website pentru vizitatori obișnuiți/recurenți;
7. website-ul are linkuri sau face referire la profilele din rețele sociale ale întreprinderii – întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator, în funcție de cerințele și tipul de social media. Astfel, aici nu
sunt incluse întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri tip“banner”) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect, prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea
automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale;
8. întreprinderea cumpără servicii cloud computing intermediare sau sofisticate (cloud  computing este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin intermediul internetului sau a unei rețele private la un grup partajat de resurse de calcul
configurabile – de ex. rețele, servere, stocare de date, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. O companie își poate asigura accesul la un sistem cloud, fie prin
intermediul unui serviciu (ex. SaaS, PaaS, IaaS), fie prin crearea unui sistem propriu. Modelele principale de implementare ale unui sistem cloud sunt: cloud privat (infrastructura cloud operată exclusiv pentru o singură organizație), cloud public (livrat prin internet) sau cloud
hibrid (serviciu care este compus dintr-o combinație de servicii cloud private, publice și
comunitare, de obicei de la diferiți furnizori de servicii);
9. întreprinderea emite facturi electronice, potrivite pentru procesare automată;
10. întreprinderea plătește publicitate pe internet;11.vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total cifră de afaceri (în vânzările de bunuri
sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau
mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face
online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
12. vânzări on-line către consumatori privați (B2C) de mai mult de 10% din total vânzări on-line;

Verifica daca esti eligibil
Distribuie acest program

Oferim consultanta pe fonduri si facem cursuri de formare profesionala. Simplificand, ne-am specializat in progresul oamenilor care vin la noi. Fie ca e vorba de finantare, informatie sau consultanta, cine vine la noi pleaca castigat.

Contact

Inspire Consulting
Bulevardul Iuliu Maniu 7, București 061072
office@inspirefonduri.ro
Telefon: 0786.257.537