Informatii program
- Despre Finantare intre 301.000 euro si 1.600.000 euro pentru tranzitia de la invatamantul preuniversitar la invatamanul universitar
- Stadiu In consultare
- Valoare finantata intre 301.000 euro si 1.600.000 euro
- Cofinantare 2%
- Incepere sesiune depunere Martie-Aprilieie
- Cine poate aplica Instituţii de învăţământ superior publice; Unități de învățâmânt preuniversitar de stat;Inspectorate școlare județene; ONG-uri;Asociații studențești recunoscute la nivelul instituției de învățământ superior;
- Descarca Ghid b0d5f43f8b5d95e1efc9f0f4ea88b01d-2.docx
- Regiuni Toate regiunile
Primul student din familie
Cine poate aplica:
- Instituţii de învăţământ superior publice;
- Unități de învățâmânt preuniversitar de stat;
Categorii de solicitanți eligibili:
- Instituții de învăţământ superior publice;
- Unități de învățâmânt preuniversitar de stat;
- Inspectorate școlare județene;
- Asociații studențești recunoscute la nivelul instituției de învățământ superior;
- ONG-uri cu activitate recunoscută în domeniul educației.
Grup tinta eligibil:
- grupul țintă este format din elevi ISCED 3-4 și din studenți înmatriculați într-un program de nivel ISCED 6
Valorile minime ale grupul țintă eligibil sunt următoarele:
- Elevi (ISCED 3-4)- 150
- Studenți (ISCED 6) înmatriculați la studii universitare de licență: 150
Activitati eligibile:
I. Măsuri de tip „punte” în vederea sprijinirii tranziției la studiile universitare începând cu clasa a XI-a, care au ca scop realizarea acțiunilor care susțin Măsuri de sprijin în vederea creșterii accesului la studii universitare, pentru pregătirea și facilitarea tranziției la învățământul superior
- identificarea elevilor în risc de a nu participa sau a nu promova examenul de bacalaureat, precum și a absolvenților de liceu din promoțiile anterioare care nu au promovat examenul de bacalaureat;
- susținerea persoanelor identificate prin programe remediale și suport pentru recuperarea decalajelor de învățare pentru pregătirea examenului de Bacalaureat sau admiterii la studii superioare;
- consiliere cu privire la opțiunile de programe de studiu;
- suplimentarea cuantumului bursei sociale și/sau de merit.
- promovarea ofertei educaționale în rândul unităților de învățământ preuniversitar (în special în unitățile de învățământ cu o rată scăzută de cuprindere a absolvenților în învățământul superior);
- organizarea unor evenimente și dezvoltarea unor resurse pentru informarea elevilor din anii terminali cu privire la procesul de admitere, mijloacele de suport financiar și social, precum și facilitățile/beneficiile studiilor universitare asupra candidaților
- promovarea programelor de studii universitare de licență prin focalizarea pe oferirea de informații complete, corecte și precise privind exigențele academice precum și oferta de educație non-formală a instituției
- o organizarea unor evenimente care să introducă potențialii studenți din prima generație în mediul universitar (servicii suport studențești, oferta academică, structură studii universitar);
- organizarea de vizite ale elevilor în cadrul instituțiilor de învățământ superior/alte obiective de interes.
- organizarea de ședințe individuale/de grup pentru a răspunde la provocările psihologice (ex. lipsa de încredere de sine, sindromul „impostorului” etc);
- organizarea de grupuri de suport cu studenții din prima generație sau alte exemple în vederea schimbului reciproc de experiențe și oferirea de sprijin emoțional reciproc;
- desfășurarea unor programe de tip mentorat și/sau coaching;
- organizarea unor programe de mentorat cu studenți care au un profil similar („primul student din familie”) sau alte categorii de voluntari.
II. Măsuri pentru combaterea reducerii abandonului universitar în rândul studenților proveniți din familii cu un nivel scăzut de educație care au ca scop realizarea acțiunilor care susțin măsuri de prevenire și combatere a abandonului universitar în rândul „primilor studenți din familie”.
- sprijinirea studenților cu risc de abandon, prin operaționalizarea mecanismelor de identificare și monitorizare a nevoilor studenților în cadrul CCOC);
- acordarea de burse sociale sau alte tipuri de stimulente;
- asigurarea serviciilor de consiliere în planificarea carierei, orientarea și planificarea carierei în cadrul CCOC;
- programe remediale / de aducere la nivel a studenților cu dificultăți în învățare, precum și acordarea altor servicii de sprijin studenților cu risc de abandon , inclusiv subvenții pentru cazare, masă, decontare transport, alte tipuri de sprijin pentru a depăși diferite grade de defavorizare care ar determina abandonul universitar.
- organizarea unor programe de introducere în mediul universitar destinate studenților din anul I / sprijinirea activităților organizațiilor studențești orientate spre familiarizarea studenților din anul I cu mediul academic;
- desfășurarea unor workshopuri dedicate pentru dezvoltarea abilităților de studiu;
- programe de consiliere vocațională (de grup/individuale) / organizarea unor sesiuni de coaching și dezvoltare personală / activități de consiliere psihologică, de coaching și dezvoltare personală / ședințe individuale/de grup pentru a răspunde la provocările psihologice;
- activități privind educația financiară, gestionarea bugetului și a cheltuielilor, inclusiv a impactului privind angajarea pe perioada studiilor /organizarea de grupuri de suport cu studenții din prima generație sau alte exemple în vederea schimbului reciproc de experiențe și oferirea de sprijin emoțional reciproc / programe de sprijin derulate de studenții din anii mari pe baza contractului de voluntariat;
- activități de susținere a centrelor de învățare remedială (după caz înființarea) în vederea susținerii activităților desfășurate cu studenții / asigurarea de cursuri de dezvoltare educațională, prin grupuri de studiu, programe de sprijin academic precum predarea suplimentară, cursuri de strategii de învățare / implicarea studenților în diverse proiecte academice și sociale derulate de cadrele didactice.
III.Măsuri dedicate accesibilizării instituțiilor de învățământ superior, inclusiv prin achiziția de echipamente IT și dezvoltarea de instrumente specifice proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități, inclusiv admiterea
- Asigurarea accesibilității fizice și digitale în cadrul proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități în IÎS, inclusiv admiterea;
- Achiziționarea de servicii de suport (ex. interpreți, tehnologii specifice).
- Realizarea unor analize de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS, inclusiv admiterea;
- Adoptarea unei strategii privind accesibilizarea IIS în vederea admiterii studenților cu dizabilități.Dezvoltarea unor proceduri interne, echitabile, care să țină cont de specificul anumitor programe de studii;
- Dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilitații;