Informatii program
- Stadiu In consultare
- Valoare finantata Minim 200.000 euro
- Valoare finantata Maxim 550.000 euro sau 750.000 euro pentru proiectele in parteneriat
- Cofinantare intre 20% si 50% in funtie de activitate si dimensiunea companiei
- Bugetul anual mediu al schemei 24.527.883 euro
- Numar estimat de proiecte finantate 45
- Incepere sesiune depunere Iulie 2025
- Durata sesiune depunere 3 luni, pana in Septembrie 2025
- Regiuni Vest (AR,CS,HD,TM)
Sprijin pentru inovare in IMM in regiunea Vest
Cine poate aplica:
IMM-uri sau
IMM-uri in parteneriat cu
- o entitate de infrastructura de inovare si transfer tehnologic (infrastructura de transfer tehnologic – ITT, parc stiintific si tehnologic – PST, parc de specializare inteligenta – PSI) infiintata si autorizata/acreditata provizoriu si/sau o unitate de CD autorizat/a/acreditat/a la data depunerii CF si/sau alte intreprinderi cu rol in lantul de productie al produsului inovativ propus a fi dezvoltat, inclusiv logistica, cu exceptia sectorului transporturilor, inclusiv intreprinderi mari pentru colaborare efectiva cu IMM, insa doar pentru activitati de cercetare-dezvoltare in cadrul proiectului.
Solicitantul de finantare este eligibil daca:
- detine un numar mediu de locuri de munca de minim 1 in anul anterior depunerii proiectului;
- a desfasurat activitate pe o perioada de cel putin 1 an fiscal integral anterior depunerii proiectului;
- a inregistrat profit din exploatare in anul fiscal anterior depunerii proiectului;
- nu se incadreaza in categoria intreprinderilor in dificultate in anul fiscal anterior depunerii proiectului;
- isi asuma cresterea numarului mediu de locuri de munca cu cel putin 1 loc de munca nou creat cu relevanta pentru activitatea de cercetare-dezvoltare finantata, in situatia realizarii de departamente de cercetare
- prevede ca prin comercializarea produsului inovativ, solicitantul/liderul de parteneriat/partenerul care implementeaza solutia inovativa sa obtina o crestere de minim 10% a cifrei de afaceri in cel de-al patrulea an fiscal incheiat in perioada de durabilitate fata de media ultimilor 3 ani fiscali incheiati inainte de anul depunerii cererii de finantare
Domenii eligibile (domeniile de specializare inteligenta RIS 3 Vest):
- Agricultura si industrie alimentara
- TIC si automotive
- Eficienta energetica si constructii sustenabile
- Industrii manufacturiere si prelucratoare
- Industrii culturale si creative
- Turism – sanatate – calitatea vietii
Activitati eligibile
Sprijinirea activitatilor de CDI pentru inovatii de produs si/sau dezvoltarea de solutii inovative pentru productia de bunuri in domeniile de specializare inteligenta RIS 3 Vest:
- Introducerea in circuitul productiv a solutiei inovative, a produsului nou sau semnificativ imbunatatit in urma activitatii de cercetare – dezvoltare (CD) si comercializarea acestuia.
- Activitati suport: Crearea si/sau dezvoltarea departamentelor de CDI in cadrul IMM-urilor pentru reducerea decalajului existent in termeni de inovare si digitalizare. Dezvoltarea de parteneriate pentru o colaborare efectiva intre actorii ecosistemului regional de inovare, inclusiv intre intreprinderi mari si IMM. Dezvoltarea de abilitati tehnice, de testare, proiectare, management inovativ si abilitati ecologice si digitale, precum si dezvoltarea capacitatii si competentelor entitatilor de inovare si transfer tehnologic/organizatiilor de cercetare.
Cheltuieli eligibile:
- Cheltuieli salariale aferente personalului
- Cheltuieli pentru achizitia de echipamente si active corporale
- Achizitia de brevete si cunostinte licentiate din surse externe.
- Cheltuieli cu amortizarea echipamentelor si instrumentelor utilizate in procesele de cercetare industriala si dezvoltare experimentala.
- Cheltuieli pentru realizarea studiului de fezabilitate pregatitor pentru dezvoltarea experimentala.
- Cheltuieli aferente obtinerii, validarii si protejarii brevetelor si altor active necorporale rezultate din activitatile de cercetare-dezvoltare.
- Cheltuieli privind certificarea nationala si internationala a produselor si proceselor rezultate din proiect.
- Cheltuieli indirecte reprezentand 7% din costurile directe eligibile aferente proiectului.
- Cheltuieli aferente serviciilor de consultanta si asistenta tehnica dedicate activitatilor de cercetare industriala si dezvoltare experimentala
Cheltuieli neeligibile:
- Cheltuieli realizate in afara perioadei eligibile de implementare a proiectului.
- Cheltuieli efectuate in numerar.
- Cheltuieli pentru achizitionarea de imobile (terenuri si cladiri).
- Costuri operationale si de intretinere ale obiectivelor finantate prin proiect.
- Cheltuieli financiare (prime de asigurare, taxe, dobanzi si comisioane bancare).
- Investitii pentru spatii exclusiv administrative (birouri, sali conferinte, relaxare).
- Cheltuieli pentru expertize tehnice si audituri energetice.
- Cheltuieli legate de proiectare si asistenta tehnica.
- Comisioane si dobanzi aferente creditelor bancare.
- Cheltuieli privind taxe pentru acorduri si autorizatii.
- Achizitii de programe informatice care nu sunt destinate activitatii finantate.
- Achizitia de masini si utilaje pentru constructii.
Documente necesare la depunere
- Acodul pentru colaborare efectiva si modificarile la acestea, acolo unde este cazul. Acesta trebuie sa respecte cerintele minime incluse in modelul anexat la prezentul ghid si trebuie insotit de hotararea organelor statutare ale partenerilor de aprobare a acordului pentru colaborare efectiva
- Acolo unde este cazul, brevetul/ cererea de brevet/ drept de utilizare a unui rezultat de cercetare obtinut dintr-un contract de cercetare
- Acolo unde este cazul, raportul de evaluare realizat de catre o entitate de inovare si transfer tehnologic definita si acreditata/autorizata provizoriu in conformitate cu prevederile legale in vigoare la data receptiei finale a raportului respectiv.
- Decizia etapei de incadrare a proiectului in procedura de evaluare a impactului asupra mediului. In cazul in care in Decizia etapei de incadrare se specifica faptul ca proiectul se supune evaluarii impactului asupra mediului si a evaluarii adecvate, se va depune acordul de mediu.
- Certificat de urbanism/Autorizatie de construire si deviz general
- Hotararea AGA/Decizia asociatului unic de aprobare a proiectului
- Plan de amplasare a activelor achizitionate prin proiect
- Plan de mentenanta al investitiei, valabil pentru intreaga perioada de durabilitate a proiectului, respectiv 5 ani de la efectuarea platii finale
- Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA
- Situatiile financiare anuale, aferente anului anterior depunerii cererii de finantare depuse la ANAF de catre solicitantul de finantare si societatile partenere
- Documente justificative care au stat la baza stabilirii costurilor in cadrul proiectului conform grilei de evaluare tehnico-financiare
- Fisa/fise de post pentru locul/locurile de munca nou creat/create legat/legate direct de investitia finantata. 16) CV-uri si fise de post ale membrilor echipei de implementare a proiectului, in cadrul caror sa fie mentionat inclusiv codul C.O.R., daca nu este externalizat serviciul