Contact: 0786.257.537

Iluminatul public

Program momentan inchis.

Informatii program

Please login with Candidate account to view more fields.
Cresterea eficientei energetice a infrastructurii de iluminat public

Domenii si activitati eligibile:

Modernizarea sistemelor de iluminat public prin inlocuirea corpurilor de iluminat existente avand un consum ridicat de energie electrica cu corpuri de iluminat cu surse LED, completarea sistemului de iluminat public existent cu corpuri de iluminat cu surse LED (in situatiile in care stalpii de pe tronsonul respectiv nu sunt echipati cu corpuri de iluminat sau acestea sunt deteriorate/nefunctionale), extinderea sistemului de iluminat existent, precum si achizitionarea si instalarea sistemelor de telegestiune aferente obiectivelor de investitii

Este eligibil solicitantul care indeplineste cumulativ urmatoarele criterii:

a) actioneaza in nume propriu;

b) nu a fost condamnat pentru infractiuni impotriva mediului, prin hotarare judecatoreasca definitiva;

c) si-a indeplinit obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si amenzilor catre bugetul de stat, bugetele locale,

bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale in vigoare;

d) nu a obtinut si nu este pe cale sa obtina finantare prin proiecte ori programe finantate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investitiei care urmeaza a fi realizata prin Program.

Criterii de eligibilitate a proiectului

(1) Este eligibil proiectul care indeplineste cumulativ urmatoarele criterii:

a) este prevazut a se realiza in intravilan, la nivelul sistemului de iluminat public detinut/administrat de solicitant;

b) terenul pus la dispozitie pentru realizarea proiectului este in proprietatea/administrarea solicitantului, pentru

partile din proiect care presupun inlocuirea stalpilor existenti si/sau extinderea sistemului de iluminat;

c) terenul pus la dispozitie pentru realizarea proiectului este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu in curs de solutionare la instantele judecatoresti, nu face obiectul vreunei revendicari potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publica, pentru partile din proiect care presupun inlocuirea stalpilor existenti si/sau extinderea sistemului de iluminat;

d) respecta prevederile standardelor din seria SR EN 13201 pentru iluminat public, ale standardelor din seria SR EN 60598 pentru corpuri de iluminat si ale standardelor din seria SR EN 50419 privind marcarea echipamentelor electrice si electronice, asumate prin cererea de finantare;

e) cuprinde si achizitionarea si instalarea sistemului de telegestiune aferent obiectivului de investitie propus;

f) demonstreaza economie de energie de minimum 25%, asa cum este definita la art. 4 alin. (1) lit. o);

g) prevede realizarea iluminatului stradal rutier si/sau stradal pietonal; nu sunt acceptate la finantare tipurile de iluminat arhitectural, iluminat ornamental-festiv sau alte tipuri de iluminat in afara celui mentionat mai sus;

h) furnizarea/prestarea serviciului de iluminat public se realizeaza/se va realiza prin intermediul unui operator, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. (4) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care prevad ca serviciile de utilitati publice sunt furnizate/prestate prin intermediul unor operatori sau al unor operatori regionali definiti potrivit art. 4 din prezentul ghid, si ale Legii serviciului de iluminat public nr. 230/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In conditiile in care solicitantul declara, prin cererea de finantare, ca sistemul de telegestiune existent la nivelul obiectivului de investitii propus indeplineste conditiile tehnice din prezentul ghid de finantare, este eligibil proiectul care nu indeplineste criteriul prevazut la alin. (1) lit. e).

Cerinte tehnice minime pentru echipamentele achizitionate si montate prin proiect

(1) Corpurile de iluminat ce urmeaza a fi montate prin proiect vor indeplini urmatoarele cerinte minime:

a) domeniu de utilizare: iluminatul cailor de circulatie rutiera si/sau pietonala;

b) protectie la supratensiuni de comutatie, suprasarcina, scurtcircuit, supraincalzire;

c) frecventa nominala in retea: 50 Hz;

d) factor de putere: minimum 0,92;

e) grad de protectie: IP65-IP66;

f) rezistenta la impact a intregului aparat de iluminat: IK08-IK10; elementul difuzant: sticla sau policarbonat stabilizat UV;

g) indicele de redare a culorilor: Ra ≥ 70;

h) temperatura de culoare Tc (situata in intervalul): 2.700-5.000 K +/- 5%; carcasa metalica sau alt material rezistent la UV;

i) durata de viata nominala: minimum 100.000 ore, L80B10, certificat de producatorul de aparate de iluminat;

j) garantie aparat de iluminat: 5 ani;

k) vor avea aplicat marcaj CE in conformitate cu directivele europene in vigoare;

l) vor avea certificare ENEC si ENEC+ pentru demonstrarea performantelor in timp sau prin rapoarte de testare emise de laboratoare acreditate, de organisme de certificare europene, care sa demonstreze aceste performante.

(2) Sistemele de telegestiune ce urmeaza a fi montate prin proiect trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte minime:

a) sa asigure instalarea, punerea in functiune/configurarea si gestionarea sistemului de iluminat la un cost redus si fara erori;

b) sa comute, sa diminueze si sa creasca nivelul de iluminare in functie de lumina ambientala, programe, programari, calendare sau semnale in timp real;

c) sa colecteze si sa gestioneze datele privind consumul de energie cu o precizie ridicata pentru utilizator; sistemul va genera rapoarte automate privind consumul anual pentru tot proiectul;

d) sa identifice defectiunile, anomaliile si alte defectiuni ale aparatului de iluminat si ale alimentarii cu energie electrica;

e) sa monitorizeze orele de functionare, starea aparatelor de iluminat si a dispozitivelor electronice de control in scopuri de intretinere predictiva si pentru asigurarea respectarii garantiei; sistemul va genera un raport automat cu numarul de ore de functionare pentru fiecare punct luminos, identificat GPS, si o medie a orelor de functionare pentru tot proiectul;

f) sa colecteze date de la controlerele de puncte de lumina si sa le furnizeze utilizatorului sau catre software-uri terte, cum ar fi sistemele de gestionare a activelor (AMS), sistemele de informatii geografice (GIS);

g) sa furnizeze interfete si/sau mecanisme pentru a interactiona cu o varietate de senzori si platforme inteligente pentru a ajusta nivelurile de lumina si pentru a oferi informatii care sa contribuie la imbunatatirea serviciilor, confortului si sigurantei;

h) sa fie scalabile pentru a gestiona un volum tot mai mare de date si un numar tot mai mare de dispozitive pentru a se potrivi cresterii pe viitor;

i) pentru clasele de drum M5, M6, P5, P6 si P7 si pentru zonele de conflict (C0-C5) nu este obligatorie functia de dimare; pentru clasele de drum M1-M6 si P1-P7 se poate aplica functia CLO.

Cheltuieli eligibile:

(1) Sunt considerate eligibile urmatoarele:

a) cheltuielile pentru elaborarea auditului energetic (subcap. 3.1.3 din continutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare), proiectare si asistenta tehnica (cap. 3.5 si 3.8 din continutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare) sunt eligibile cumulat, in limita a 6% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente investitiei de baza;

b) cheltuielile cu consultanta (cap. 3.7 din continutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare) sunt eligibile in limita a 4% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente investitiei de baza;

c) cheltuielile pentru investitia de baza:

1. achizitionarea si montarea de: corpuri de iluminat LED cu eficienta ridicata, puncte de aprindere, cutii de distributie, cutii de trecere, linii electrice de joasa tensiune subterane sau aeriene, fundatii, stalpi, elemente de sustinere a liniilor, instalatii de legare la pamant, console, accesorii, conductoare, izolatoare, cleme, armaturi, echipamente de comanda, automatizare si masurare utilizate pentru iluminatul public, pentru modernizarea si /sau extinderea sistemului de iluminat;

2. achizitionarea si instalarea sistemului de telegestiune;

3. active necorporale noi (brevete, licente, know-how) necesare investitiei de baza;

d) cheltuieli pentru informare si publicitate, conform cap. 5.4 din continutul-cadru al devizului general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) TVA aferenta proiectului, in conditiile in care aceasta a fost solicitata si nu este recuperabila, rambursabila sau compensata prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale. (2) Cheltuielile bancare, respectiv comisioanele bancare, diferentele de curs valutar etc., nu constituie cheltuieli eligibile. (3) Valoarea proiectului estimata prin cererea de finantare nu este limitata, beneficiarul fiind obligat sa sustina din surse proprii cheltuielile efectuate peste pragurile prevazute la art. 7 alin. (2) ori cheltuielile declarate neeligibile (1) Sunt considerate eligibile urmatoarele:

Cheltuielile pentru elaborarea auditului energetic sunt eligibile cumulat, in limita a 6% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente investitiei de baza;

Cheltuielile cu consultanta sunt eligibile in limita a 4% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente investitiei de baza;

TVA aferenta proiectului, in conditiile in care aceasta a fost solicitata si nu este recuperabila, rambursabila sau compensata prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale.

Cheltuielile bancare, respectiv comisioanele bancare, diferentele de curs valutar etc., nu constituie cheltuieli eligibile.

Valoarea proiectului estimata prin cererea de finantare nu este limitata, beneficiarul fiind obligat sa sustina din surse proprii cheltuielile efectuate peste pragurile prevazute la art. 7 alin. (2) ori cheltuielile declarate neeligibile

Continutul dosarului de finantare

(1) Dosarul de finantare depus in etapa I va cuprinde urmatoarele documente:

a) cererea de finantare nerambursabila, semnata cu semnatura electronica calificata de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia;

b) imputernicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finantare este mandatata de catre reprezentantul legal in acest sens, dupa caz;

c) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finantare, in original, in copie legalizata sau in Spatiul Privat Virtual – SPV;

d) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finantare, in original, in copie legalizata sau emis si comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanta;

e) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoana juridica, de catre AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finantare, sau declaratia pe propria raspundere de unde sa rezulte ca solicitantul si-a indeplinit toate obligatiile la Fondul pentru mediu, respectiv a depus toate declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu si nu are sume datorate la data depunerii dosarului de finantare; declaratia va fi data sub sanctiunea prevederilor penale privind falsul in declaratii si va fi asumata prin semnatura electronica de catre reprezentantul legal sau imputernicitul acestuia;

f) deviz general al obiectivului de investitii, intocmit conform Hotararii Guvernului nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre un proiectant de specialitate, care va contine defalcat categoriile de cheltuieli eligibile mentionate la art. 12;

g) hotararea consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti/judetean/organului de decizie al solicitantului privind participarea la Program, care va contine:

  • acordul privind participarea la Program;
  • aprobarea devizului general prevazut la lit. f), pentru proiectul respectiv.

(2) Dosarul de finantare depus in etapa a II-a va cuprinde urmatoarele documente:

a) DALI/SF pentru obiectivul de investitii propus, care este intocmit(a) conform Hotararii Guvernului nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si trebuie sa cuprinda si urmatoarele:

evidentierea situatiei actuale:

(i) auditul sistemului actual, cu identificarea minima a corpurilor de iluminat existente, a stalpilor, a retelelor de distributie;

(ii) identificarea consumului initial anual de energie in iluminat public (Ci), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g); dovedirea parametrilor proiectati:

(i) rapoarte si calcule/studii luminotehnice conform standardelor din seria SR EN 13201, cu respectarea incadrarii in clasa de iluminat a drumului/strazii;

(ii) estimarea consumului final anual de energie in iluminat public (Cf), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h), rezultat din calculele luminotehnice in urma executiei proiectului.

Certificatul de urbanism, avizele si acordurile nu sunt obligatorii la depunerea dosarului de finantare.

In situatia in care anumite componente nu sunt considerate necesare in continutul DALI/SF, se va motiva de catre proiectant in acest sens.

Referitor la piesele desenate, se vor prezenta: plan de incadrare in zona, plan de situatie cu situatia existenta (identificarea strazilor din proiect, a stalpilor de iluminat echipati cu corpuri de iluminat existente, inclusiv puterile nominale ale corpurilor, si, dupa caz, a stalpilor care nu sunt echipati cu corpuri de iluminat), plan de situatie cu situatia propusa (identificarea strazilor din proiect si a stalpilor de iluminat pe care vor fi montate corpurile de iluminat propuse, inclusiv puterile nominale ale acestora);

b) hotararea consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti/judetean/organului de decizie al solicitantului, care va contine:

  • aprobarea documentatiei tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici;
  • acordul privind asigurarea si sustinerea contributiei financiare aferente cheltuielilor implementarii proiectului si care nu sunt finantate de AFM;

c) audit energetic al obiectivului de investitie, elaborat de un auditor electroenergetic/complex sau manager energetic de localitati; se va depune, in copie, si atestatul auditorului/managerului energetic, valabil la momentul elaborarii auditului energetic. Concluziile auditului energetic trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele informatii:

  • numarul total al stalpilor care intra in componenta sistemului de iluminat pe care se intervine cu ocazia implementarii proiectului,
  • numarul total al corpurilor de iluminat existente si distributia acestora pe strazile din comuna/ oras/municipiu, precum si puterea totala instalata a acestora, calculata conform art. 4 alin. (1) lit. w), si consumul initial anual de energie in iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g);
  • numarul total al corpurilor de iluminat propuse a fi achizitionate si montate prin proiect, distributia acestora pe strazile din comuna/oras/municipiu, precum si puterea totala instalata a acestora, calculata conform art. 4 alin. (1) lit. x), si consumul final anual de energie in iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h);
  • economia de energie, calculata conform art. 4 alin. (1) lit. o), si cantitatea de emisii de CO_2 redusa, calculata cu factorul de conversie fCO_2 = 0,265 kg CO_2/kWh;

d) imputernicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna contractul de finantare este mandatata de catre reprezentantul legal al solicitantului in acest sens, dupa caz;

e) actul de identitate al reprezentantului legal sau al imputernicitului solicitantului prevazut la lit. d);

f) documentul doveditor al deschiderii de catre solicitantul aprobat la Trezoreria Statului a contului de venituri incasate de la Fondul pentru mediu, in urma scoaterii la licitatie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, si reprezentand finantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului. Contul va avea cod/indicator bugetar 43.02.44/43.44.00.

 

  • Acest program a expirat!
Distribuie acest program

Oferim consultanta pe fonduri si facem cursuri de formare profesionala. Simplificand, ne-am specializat in progresul oamenilor care vin la noi. Fie ca e vorba de finantare, informatie sau consultanta, cine vine la noi pleaca castigat.

Contact

Inspire Consulting
Bulevardul Iuliu Maniu 7, București 061072
office@inspirefonduri.ro
Telefon: 0786.257.537