Contact: 0786.257.537

Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale in mediul rural

Informatii program

Please login with Candidate account to view more fields.

Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale in mediul rural

Pot aplica in calitatea de solicitant:

  • entitati ale economiei sociale, retele,uniuni, federatii din sectorul economiei sociale;
  • furnizori de formare profesionala autorizati publici si privati;
  • furnizori acreditati publici și privati de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca;
  • furnizori de servicii social;
  • organizatii sindicale si organizatii patronale;
  • asociatii profesionale;
  • camere de comerț și industrie;
  • ONG uri;
  • autoritati publice centrale sau locale exclusiv in calitate de parteneri

Categorii de parteneri eligibili:

  • toate categoriile de entitati eligibile mentionate mai sus cu exceptia autoritatilor publice centrale
    sau locale, pot participa în cadrul proiectului atât ca beneficiar unic, cat si in parteneriat cu oricare din entitatile eligibile (autoritatile publice centrale sau locale pot avea doar calitatea de parteneri).

Grup tinta:

In cadrul prezentului apel de proiecte, grupul ținta al proiectului va fi format din:

  • persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale in mediul rural: 80
  • persoane vulnerabile din mediul rural:20

Din total grup tinta de minim 100 Persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale in mediul rural, minim 9% trebuie sa fie participanti de etnie roma, mai exact 9 persoane.

 

Activitati eligibile:

Etapa I Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale

  •  Informarea publicului cu privire la actiunile derulate in cadrul proiectului (activitate conexa)
  •  Selectarea grupului țintă ce va participa la actiunile de sprijin organizate (activitate conexa)
  •  Derularea programelor de formare antreprenoriala (activitate relevanta si obligatorie)

Este obligatoriu ca prin proiect sa se organizeze programe de formare antreprenoriala specifica, in conformitate cu standardele existente, intr una dintre ocupatiile specifice sectorului economiei sociale și anume: Antreprenor in economia sociala, Cod COR 112032
sau Manager de intreprindere sociala, cod COR 112036.

  • Alte activitati de sprijin oferite in vederea infiintarii de intreprinderi sociale: alte activiatii de formare progrsionala, cursuri de perfectionare, acreditate sau neacreditate (activitate relevanta)
  •  Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finantate in cadrul proiectului (activitate relevantă): minimum 21 de planuri de afaceri selectate
  • Furnizarea, de catre administratorul schemei pentru entitatile sociale, a serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizarii procesului de selecție a planurilor de afaceri (activitate relevanta)
  • Asigurarea înfiintarii și demararii functionării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis in cadrul proiectului (activitate relevanta)

Etapa I de implementare se finalizeaza odata cu semnarea Contractelor de subvenție.

Durata de implementare a etapei I este de maximum 12 luni de la data de incepere a proiectului.

Etapa a II a Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale

  • Fiecare entitate juridica infiintata dobandeste atestatul de intreprindere sociala in termen de maximum 4 luni de la finalizarea Etapei I.
  • Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui sa angajeze numarul minim de persoane pe care s-a obligat sa le angajeze in cadrul intreprinderilor nou infiintate, conform planului de afaceri, dar nu mai putin de 4 persoane , corespunzator a minim 4 locuri de munca infiintate
  • Locurile de munca nou create (minim 4 / întreprindere sociala) trebuie sa fie cu norma de lucru de cel puțin 4 ore/zi și pe perioada nedeterminata.
  • In cazul in care in perioada menționată locul/locurile de munca create in cadrul intreprinderilor nou înfiintate se vacanteaza, beneficiarul va avea un termen de maxim 30 de zile sa ocupe locul/locurile
    de munca vacante, pastrand numarul si tipul acestora, pentru care a primit punctaj la evaluarea planului de afaceri.
  • Locurile de muncă vor fi mentinute ocupate pana la finalul etapei a II a de implementare si minim 6 luni dupa finalizarea implementarii proiectului. 

Activiati:

  • Decontarea de catre administratorul schemei pentru entitatile economiei sociale a sumelor aferente implementarii planurilor de afaceri selectate in cadrul proiectului (activitate relevanta)
  • Monitorizarea functionării si dezvoltarii entitatilor de economie sociala finantate (activitate relevant)

Durata de implementare a etapei II este de minimum 14 luni dar nu mai mult de 18 luni de la finalizarea Etapei I.

Indicatori  de realizare:

  • EECO01 Numar total de participanti: 100 dintre care 9% participanti de etnie roma
  • EECO19 Numarul de microintreprinderi si de intreprinderi mici și mijlocii care beneficiază de sprijin: 21

Indicatori de rezultat:

  • EECR04 P-Persoane vulnerabile din mediul rural: 20% din numărul total de participanti (valoarea indicatorului EECO01)

Rezultate asteptate:

  • Participanti care sunt asistati in programe de dezvoltare competente antreprenoriale și prin activitati de mentorat si dezvoltare planuri de afaceri;
  • Intreprinderi sociale înființate în cadrul proiectului;
  • Persoane vulnerabile din mediul rural angajate în întreprinderile sociale înființate în cadrul proiectului.

Pentru infiintarea de intreprinderi sociale valoarea sprijinului financiar acordat in cadrul acestei scheme de antreprenoriat va fi de maximum 100.000,00 Euro/întreprindere. Pentru fiecare intreprinderie sociala infiintata in cadrul proiectului, persoana din grupul tinta care infiinteaza intreprinderea sociala trebuie sa asigure o cofinantare proprie de minimum 10% din valoarea sprijinul financiar primit.

Cheltuieli eligibile:

  • cheltuieli aferente managementului de proiect
  • Cheltuieli salariale cu personalul implicat în implementarea proiectului (în derularea activităților, altele decât management de proiect)
  • Cheltuieli cu deplasarea pentru personal propriu și experți implicați in implementarea proiectului
  • Cheltuieli cu deplasarea pentru participanți grup țintă
  • Cheltuieli pentru consultanță și expertiză
  • Cheltuieli cu servicii pentru organizarea de evenime nte și cursuri de formare
  • Cheltuieli cu taxe/ abonamente/ cotizații/ acorduri/ autorizații necesare pentru implementarea proiectului
  • Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv
    materiale consumabile
  • Cheltuieli de leasing fără achiziție Rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing
  • Cheltuieli cu achizitia de echipamente, inclusiv echipamente IT, mobilier,alte cheltuieli pentru investitii necesare activitatilor proiectului.
  • Cheltuielile eligibile indirecte sunt cheltuielile efectuate pentru functionarea de ansamblu a proiectului si care nu pot fi atribuite direct unei anumite activitati. Aceste cheltuieli includ si cheltuieli generale de administratie, nefiind dimensionate in mod proportional cu marimea indicatorilor de realizare.

Durata de implementare a proiectului este de maxim 30 de luni.

 

Verifica daca esti eligibil
Distribuie acest program

Oferim consultanta pe fonduri si facem cursuri de formare profesionala. Simplificand, ne-am specializat in progresul oamenilor care vin la noi. Fie ca e vorba de finantare, informatie sau consultanta, cine vine la noi pleaca castigat.

Contact

Inspire Consulting
Bulevardul Iuliu Maniu 7, București 061072
office@inspirefonduri.ro
Telefon: 0786.257.537