Informatii program
- Despre Ajutor de minimis pentru sprijinirea initiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distributiei de filme.
- Stadiu Inactiv
- Valoare finantata 100.000 euro
- Bugetul anual mediu al schemei 50
- Numar estimat de proiecte finantate 50
- Incepere sesiune depunere 30.01.2023
- Durata sesiune depunere 23.03.2023
- Cine poate aplica Microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii, Asociatii, Fundatii, Cooperative Agricole, Societatai Agricole
- Descarca Ghid 01_GHID-solicitant_I.7.pdf
Sprijinirea initiativelor culturale de accelerare a digitalizarii productiei si distributiei de filme
Masura se adreseaza:
- intreprinderilor de tip microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii
- Asociatiilor si Fundatiilor
- Cooperativelor agricole
- Societatilor agricole
Solicitantii eligibili indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
IMM-uri care sunt inregistrate la Registrul Comertului iar la data depunerii dosarului de finantare au autorizat, dupa caz, la sediu, punct de lucru sau terti cel putin unul dintre codurile CAEN eligibile, respectiv:
- CAEN 5911 – Activitati de productie cinematografica, video si de programe de televiziune;
- CAEN 5912 – Activitati de post-productie cinematografica, video si de programe de televiziune;
- CAEN 5913 – Activitati de distributie a filmelor cinematografice, video si a programelor de televiziune.
Asociatie sau Fundatie care la momentul depunerii dosarului de finantare au scopul și/sau obiectivele, domeniul de activitate, printre altele, în sectorul de producție sau distribuție de film, conform documentelor statutare reflectate în cel mai recent extras din Registrul Asociațiilor și Fundațiilor.
Și îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- Valoarea cumulata a veniturilor totale/cifrei de afaceri a solicitantului din ultimii 3 ani fiscali incheiati reprezinta cel putin 15% din valoarea proiectului propus
- Sunt producatori sau distribuitori de filme
- Solicitantul a realizat cel putin un proiect de productie/distributie de film in ultimii 5 ani anterior datei lansarii prezentului apel de proiecte.
- Nu au fost subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/instante nationale/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente, dupa caz;
Activitati eligibile:
- dezvoltarea capacitatilor de editare/ postproductie pentru produsele digitale;
- crearea de microplatforme VoD;
- marketing;
- managementul proiectului;
- digitalizare (achizitionarea de echipamente IT – editare video, subtitrare digitala, arhivare digitala);
- dezvoltarea si distribuirea de continut cultural audiovizual;
- instruirea personalului pentru a obtine abilitati digitale;
- productia si distributia de continut digital
Proiectul trebuie sa contina, in mod obligatoriu, urmatoarele activitati:
- Mangementul proiectului
- Dezvoltarea si distributia de continut digital
- Formarea professionala a personalului pentru a obtine competente digitale pentru editare
Cheltuieli eligibile:
- Cheltuieli aferente managementului de proiect:
- Cheltuieli cu personalul angajat aferent managementului de proiect (cheltuieli salariale);
- Cheltuieli pentru consultanta si expertiza aferente managementului de proiect.
2. Cheltuieli specifice:
- Cheltuieli cu personalul necesar implementarii activitatilor specifice (cheltuieli salariale);
- Cheltuieli cu deplasarea, care vor respecta prevederile H.G. nr. 714/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pe cele ale Codului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
- Cheltuieli cu servicii, inclusiv cheltuielile aferente cursurilor de formare;
- Cheltuieli legate de achizitia de materiale consumabile si obiecte de inventar;
- Cheltuieli cu achizitia de active corporale si necorporale;
- Alte cheltuieli specifice in legatura cu proiectul, care nu au putut fi integrate la celelalte categorii de cheltuieli. La aceasta categorie de cheltuieli pot fi incluse si taxele de participare la cursurile de formare, cheltuieli cu publicarea comunicatelor de presa etc
3.Cheltuieli indirecte care se refera la plata utilitatilor:
- energie termica;
- energie electrica;
- Apa;
- Canalizare;
- Salubritate;
- gaze naturale;
- telefon, fax;
- servicii postale;
- curierat rapid si retele de comunicatii;
- plata salariilor pentru personalul administrativ (femeie de serviciu, paznic) sau servicii administrative, daca exista un contract incheiat (paza, curatenie);
- chirie sediu;
Taxa pe valoarea adaugata este eligibila numai daca aceasta nu se poate recupera (nedeductibila potrivit legislatiei nationale in domeniul fiscal si nerecuperabila).
Cheltuieli neeligibile:
- orice cheltuieli efectuate inainte de intrarea in vigoare a contractului de finantare pentru activitatile prevazute in proiect;
- costul de achizitie a echipamentelor second-hand, a bunurilor imobiliare si a terenului neconstruit
- dobanzi aferente datoriilor, cheltuieli aferente serviciului datoriei si penalitati de intarziere;
- cheltuieli legate de tranzactiile financiare si de alte costuri pur financiare, cu exceptia serviciilor financiare prevazute in contractul de finantare;
- provizioanele pentru pierderi sau datorii viitoare;
- pierderi din cursul de schimb valutar;
- TVA recuperabila;
- costuri care sunt acoperite din alte surse;
- amenzi, penalitati si cheltuieli de judecata;
- cheltuieli privind realizarea de lucrari de constructie
- sumele necesare platii sanctiunilor, inclusiv majorarile de intarziere ca urmare a imposibilitatii recuperarii, dar si sumele aferente deciziilor de recuperare comunicate de catre CE pentru neregulile grave constatate ori pentru neindeplinirea tintelor/jaloanelor, potrivit gradului de nerealizare, dupa caz
- sumele necesare finalizarii proiectului dupa incheierea perioadei de implementare a proiectului