Contact: 0786.257.537

Dezvoltarea statiunilor balneare si balneoclimatice

Informatii program

Please login with Candidate account to view more fields.

 

(1) Pot beneficia de masurile de ajutor de minimis prevazute in prezenta schema operatorii economici care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii de eligibilitate:

a) sunt intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care activeaza in statiunile balneare si balneoclimatice atestate prin Hotararea de Guvern nr. 1016/2011 privind acordarea statutului de statiune balneara si balneoclimatica pentru unele localitati si areale care dispun de factori naturali de cura, cu modificarile si completarile ulterioare si care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, criteriile de eligibilitate impuse de legislatia in domeniul ajutoarelor de minimis si conditiile de eligibilitate prevazute in prezenta schema de ajutor de minimis.

 

b) sunt inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, au sediul social sau unul dintre punctele de lucru si desfasoara activitatea pentru care solicita finantare pe teritoriul localitatilor si arealelor prevazute de Hotararea de Guvern nr. 1.016/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;  

c) este intreprindere mica sau mijlocie, conform definitiei de la art. 3 alin. (1) din Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii (au mai putin de 250 angajati si o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste echivalentul in lei  a 50 de milioane euro sau active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 de milioane euro);

d) nu au depasit plafonul de minimis prevazut la articolul 3 alineatul (2) din Regulamentul CE nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene  ajutoarelor de minimis (200.000 euro echivalent in lei) pe durata a trei exercitii financiare consecutive, respectiv anul in curs si ultimele doua exercitii financiare precedente. Plafoanele se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri ale Uniunii Europene;

e) nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor pentru lichidare, insolventa, faliment, dizolvare, reorganizare judiciara, executare silita, inchidere operationala sau suspendare temporara a activitatii;

f) nu au datorii la bugetul general consolidat, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru, la momentul verificarii administrative si de eligibilitate; Solicitantii care au datorii esalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa programul.

g) nu au fost subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente, dupa caz;

h) au inregistrat profit operational din activitatea curenta/operationala respectiv din activitatea de exploatare, in unul din ultimele trei exercitii financiare inainte de depunerea cererii de finantare pentru obtinerea grantului, potrivit situatiilor financiare depuse la ANAF;

i) mentin pe toata perioada contractuala, asa cum este prevazuta la art. 38, activitatea pentru care au primit finantare si un numar mediu anual de angajati cel putin egal cu cel de la depunerea cererii de finantare, cu exceptia situatiilor in care contractele individuale de munca sunt incheiate pentru sezonieri sau/si zilieri (Registrul salariatilor din Revisal emis cu maxim 24 de ore inaintea trimiterii formularului de inscriere, asumat de reprezentantul legal);

j) detin un drept asupra imobilului/terenului, respectiv proprietate, concesiune sau inchiriere pe termen lung, valabila pentru o perioada de minimum 10 ani de la data depunerii cererii de finantare, asa cum reiese din documentele depuse, pentru care poate fi acordat dreptul de executie a lucrarilor de constructii, in conformitate cu legislatia in vigoare;

Solicitantul trebuie sa depuna documente care sa ateste ca detine unul din urmatoarele drepturi asupra imobilului/terenului, respectiv proprietate, concesiune sau inchiriere pe termen lung, la data depunerii cererii de finantare, precum si pe o perioada de minimum 10 ani de la data depunerii cererii de finantare;

In plus, imobilul (teren si/sau cladiri):

este liber de orice sarcini sau interdictii ce afecteaza implementarea proiectului;

nu face obiectul unor litigii avand ca obiect dreptul invocat de catre solicitant pentru realizarea proiectului, aflate in curs de solutionare la instantele judecatoresti;

nu face obiectul revendicarilor potrivit unor legi speciale in materie sau a dreptului comun

k) face dovada detinerii surselor de cofinantare ale proiectului in valoare de cel putin 50% din valoarea totala a investitiei, sub forma de majorare de capital subscris si varsat, profit reinvestit, imprumut din partea actionarilor sau a altor intreprinderi asociate sau credit bancar.

Criterii eligibilitate specifice:

In functie de categoria finantarii, se vor aplica si urmatoarele criterii specifice de eligibilitate:

a) In cazul in care se solicita finantare pentru extinderea si reabilitarea de structuri de primire turistica cu functiuni de alimentatie publica si/sau pentru formarea profesionala a personalului angajat in domeniul HORECA, sunt eligibile intreprinderile care detin respectiva structura/respectivele structuri de primire turistice cu functiuni de alimentatie, iar aceasta este clasificata/acestea sunt clasificate de autoritatea publica centrala responsabila in domeniul turismului. In acest caz, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2: 5610, 5630.

b) In cazul in care se solicita finantare pentru extinderea si reabilitarea de structuri de primire turistica cu functiuni de cazare turistica si/sau pentru formarea profesionala a personalului angajat in domeniul HORECA, sunt eligibile intreprinderile care detin respectiva structura/respectivele structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica, iar aceasta este clasificata/acestea sunt clasificate de autoritatea publica centrala responsabila in domeniul turismului.  In acest caz, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2: 5510, 5530, 5590.

c) In cazul in care se solicita finantare pentru extinderea si reabilitarea de structuri de primire turistica cu functiuni de tratament balnear si/sau pentru achizitia de echipamente, mobilier si aparatura medicala specifice tratamentelor balneare, sunt eligibile intreprinderile care detin respectiva baza/respectivele baze de tratament autorizata/autorizate de autoritatea publica centrala responsabila in domeniul sanatatii. In acest caz, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2: 5510, 8690, 9329.

d) In cazul in care se solicita finantare pentru constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor culturale, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2: 9001, 9002, 9003, 9004, 9101, 9102, 9103, 9104.

e) In cazul in care se solicita finantare pentru constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor sportive, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2:  9311, 9312, 9313, 9319.

f) In cazul in care se solicita finantare pentru constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor de agrement, solicitantul trebuie sa aiba autorizat, la momentul depunerii cererii de finantare si cel putin cu un an inainte, unul dintre urmatoarele coduri CAEN Rev 2: 7721, 9321, 9329. 

Tipuri activitati eligibile pentru acordarea ajutorului sunt:

a) extinderea si reabilitarea de structuri de primire turistica cu functiuni de cazare turistica, alimentatie publica si tratament balnear, inclusiv a retelelor de captare si transport a factorilor naturali de cura pe care respectivele societati comerciale le detin;

b) constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor culturale (amfiteatre in aer liber, trasee educative), sportive (terenuri de sport) si de agrement (piscine cu factori naturali de cura, tobogan acvatic, sanie de vara, tir cu arcul, sala bowling, parc aventura copii si adulti, centre echitatie, centre inchiriere biciclete, trotinete, patinoar, teren minigolf, pista carting, tubing de vara/iarna, parcuri tematice) din statiunile balneare si balneoclimatice;

c) achizitia de echipamente, mobilier si aparatura medicala specifice tratamentelor balneare;

d) formarea profesionala a personalului angajat in domeniul HORECA. Se vor finanta programe de calificare/perfectionare/specializare pentru: camerista hotel, guvernanta de hotel/etaj, receptioner de hotel, sef de receptie hotel, director de hotel, administrator pensiune turistica, ajutor de bucatar, bucatar, bucatar sef, bucatar specialist/vegetarian/dietetician, ospatar (chelner), sef de sala restaurant, barman, director de restaurant, cofetar, patiser. In cadrul prezentei scheme, se poate finanta maxim un program de formare profesionala pe angajat.

(2) Un beneficiar poate aplica pentru una sau mai multe activitati eligibile.

Cheltuieli eligibile pentru tipurile de activitati de la lit. a) si b) din paragraful anterior

A. Cheltuieli pentru amenajarea terenului:

A.1. Cheltuieli de sistematizare si amenajare teritoriala a terenurilor includ cheltuielile efectuate la inceputul lucrarilor pentru pregatirea amplasamentului si care constau in demolari, demontari, dezafectari, defrisari, evacuari materiale rezultate, devieri retele de utilitati din amplasament, sistematizari pe verticala, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizarii lucrarilor pentru investitia de baza), devieri de cursuri de apa.

A.2. Cheltuieli de mediu includ cheltuielile efectuate pentru lucrari si actiuni de protectia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural dupa terminarea lucrarilor, precum plantare de copaci, reamenajare spatii verzi.

B. Cheltuieli cu racordarea la utilitati – asigurarea utilitatilor necesare obiectivului.

C. Cheltuieli pentru investitia de baza:

C1. Constructii si instalatii – cuprind cheltuieli aferente realizarii constructiilor – constructii/ extindere/reabilitare a structurilor de primire turistica cu functiuni de cazare turistica, alimentatie publica si tratament balnear, inclusiv a retelelor de captare si transport a factorilor naturali de cura, precum si constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor culturale si de agrement respectiv cheltuielile aferente executiei tuturor obiectelor cuprinse in obiectivul de investitie: cladiri, instalatii aferente constructiilor, precum instalatii electrice, sanitare, instalatii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicatii si alte tipuri de instalatii impuse de destinatia obiectivului.

C.2. Dotari, utilaje, echipamente tehnologice, inclusiv IT&C, tehnologii software si functionale cu si fara montaj necesare functionarii obiectivului investitional (se deconteaza doar daca proiectul include si constructii, extindere si reabilitare de cladiri), in conformitate cu activitatile eligibile la finantare:

Cheltuieli cu achizitionarea de echipamente tehnologice, utilaje, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe, conform Hotararea Guvernului nr. 2139/ 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile si completarile ulterioare si care se incadreaza in limita valorica aferenta mijloacelor fixe, stabilita prin reglementarile legale in vigoare la data depunerii cererii de finantare.

Cheltuieli cu achizitionarea de instalatii/ echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile/ alternative de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare.

Sunt eligibile cheltuielile din categoria obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe, respectiv au valoarea sub 2500 lei, dar durata de utilizare este mai mare de 1 an. In cazul unei imobilizari corporale care la data intrarii in patrimoniu are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului nr. 2139/ 2004, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor art. 21 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare

Verifica daca esti eligibil
Distribuie acest program

Oferim consultanta pe fonduri si facem cursuri de formare profesionala. Simplificand, ne-am specializat in progresul oamenilor care vin la noi. Fie ca e vorba de finantare, informatie sau consultanta, cine vine la noi pleaca castigat.

Contact

Inspire Consulting
Bulevardul Iuliu Maniu 7, București 061072
office@inspirefonduri.ro
Telefon: 0786.257.537