Informatii program
- Despre Digitalizarea IMM-urilor care nu activeaza in domeniul IT.
- Stadiu Activ
- Valoare finantata intre 20.000 si 30.000 euro pentru microintreprindere, cu 10% cofinantare
- Valoare finantata intre 20.000 si 50.000 euro pentru intreprindere mica, cu 10% cofinantare
- Valoare finantata intre 20.000 si 100.000 euro pentru intreprindere mijlocie, cu 10% cofinantare
- Bugetul anual mediu al schemei 347,50 milioane euro
- Numar estimat de proiecte finantate 7000
- Descarca Ghid Corrigendum-nr-3.pdf
- Descarca grila punctaj
- Descarca coduri caen eligibile Coduri-CAEN-eligibile.pdf
- Descarca balanta comerciala Anexa_5_Soldul-balantei-balantei-bunurilor-si-serviciilor-2021-CAEN-rev.-2.pdf
Digitalizare. Componenta C9. Masura 1. Schema de minimis si schema de ajutor de stat in contextul digitalizarii IMM-urilor
S-a publicat Corrigendum nr 3 pentru programul de Digitalizare prin care se modifica anul de referinta pentru calcularea punctajului. Se vor lua in calcul datele financiare din anii 2021 si 2022.
Pentru a putea calcula punctajul conform acestei modificari va rugam sa ne transmiteti bilantul pe 2022, balanta la decembrie 2022 sau cifra de afaceri si profitul operational (din exploatare) aferente anului 2022 pe adresa de email office@inspirefonduri.ro
De asemenea pentru a putea aplica la acest program va fi nevoie sa depuneti bilantul aferent anului 2022 cat mai repede posibil deoarece sesiunea de depunere proiecte va fi deschisa in perioada 15 febr-30 iunie 2023.
Sanse de a obtine punctaj mare aveti daca in bilantul aferent anului 2022:
- profitul operational a crescut in 2022 fata de 2021 cu minim 15%
- capitalurile proprii sunt pe plus (firma nu este in dificultate in 2022)
- raportul dintre profitul operational si cifra de afaceri aferente anului 2022 este mai mare de 20%
Alte modificari:
- Bugetul proiectului s-a miscosat cu 20 milioane euro (aproximativ 17%), iar aceasta suma va fi relocata pentru sustinerea IMM-urilor din domeniul agricol. Se pregateste o masura separata pentru domeniul agricol.
- Se modifica perioada de durabilitate a proiectului de la 5 ani, la 3 ani.
Activitati eligibile:
- achizitii de hardware TIC;
- achizitii de echipamente pentru automatizari si robotica destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu solutii digitale;
- dezvoltarea si/sau adaptarea aplicatiilor software/licentelor, inclusiv solutiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
- achizitii de tehnologii blockchain;
- achizitii de sisteme de inteligenta artificiala, machine learning, augmented reality, virtual reality;
- achizitionare website de prezentare;
- achizitia de servicii de tip cloud si IoT;
- instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
- consultanta/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.
Criterii de eligibilitate. Solicitantii eligibili indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- au calitatea de intreprinderi mici, mijlocii sau microintreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie sa existe atat la data depunerii aplicatiei de proiect, cat si la data semnarii contractului de finantare;
- sunt infiintate cel tarziu la data de 31.12.2021;
- nu au avut activitatea intrerupta/suspendata in anul 2022;
- au inregistrat profit din exploatare (>0 lei) in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare;
- Activitatea pentru care se solicita finantare trebuie sa fie aferenta unui cod CAEN autorizat la data de 31 decembrie 2021 pe intreprindere, nu pe locatia/ locatiile de implementare. Proiectul se poate implementa in una sau mai multe locatii de implementare, pentru care la data depunerii proiectului, codul CAEN este autorizat.
- nu desfasoara activitati cu produse cu caracter erotic sau obscen, activitati din domeniul jocurilor de noroc, precum si cele care contravin ordinii publice si/sau prevederilor legale in vigoare
- nu intra in categoria de “intreprinderi aflate in dificultate”, asa cum acestea sunt definite in cuprinsul prezentei scheme de ajutor
- nu au legatura cu industria de tutun (productie, distributie, prelucrare si comert);
- nu prevad clonarea in scopuri reproductive; nu desfasoara activitati destinate modificarii patrimoniului genetic al fiintei umane care ar putea face astfel de schimbari ereditare, activitati de creare a embrionilor umani exclusiv in scopul cercetarii sau in scopul obtinerii de celule stem, inclusiv de catre mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
- nu implica animale vii in scopuri experimentale si stiintifice in masura in care respectarea „Conventiei Consiliului Europei pentru protectia animalelor vertebrate utilizat in scopuri experimentale si in alte scopuri stiintifice ”nu poate fi garantata;
- nu desfasoara activitati de dezvoltare imobiliara, financiare, cum ar fi achizitionarea sau tranzactionarea cu instrumente financiare.
- nu desfasoare activitati legate de exploatare/extractie, prelucrare, distributie, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi si a petrolului, precum si investitii legate de extractia gazelor.
- Nu isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, productiei primare de produse agricole, a exportului
Nu sunt eligibile intreprinderile pentru care se constata ca au desfasurat in ultimul an fiscal activitati autorizate (asa cum rezulta din certificatul constatator ONRC) in domeniile din urmatoarele clase CAEN:
- 5829 – Activitati de editare a altor produse software;
- 6201 – Activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client);
- 6202 – Activitati de consultanta in tehnologia informatiei;
- 6203 – Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul;
- 6209 – Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei;
- 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe
- 6312 – Activitati ale portalurilor web;
- 6399 – Alte activitati de servicii informationale n.c.a.;
Se angajeaza ca la finalul implementarii proiectului sa atinga minim 6 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI), respectiv:
- intreprinderi in care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet in scopuri de afaceri;
- utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informatii intre diferite zone functionale comerciale;
- viteza maxima de download contractata a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixa este de cel putin 30 Mb/s;
- intreprinderi in care vanzarile on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totala si vanzarile web catre consumatori privati (B2C) mai mult de 10% din vanzarile web;
- utilizarea IoT;
- utilizarea de retele sociale (intreprinderile care folosesc retelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licenta de utilizator in functie de cerintele si tipul de social media; intreprinderile care platesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunturi banner) fie direct catre proprietarul retelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul intreprinderilor care ofera servicii online pentru postarea automata a mesajelor publicitare pe retelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
- utilizarea CRM;
- cumpararea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricand, convenabil si/sau la cerere acces prin retea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. retele, servere, stocare, aplicatii si servicii – care pot fi rapid furnizate si lansate cu un efort minim de management sau cu o interactiune minima de la un furnizor de servicii. Exista trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platforma ca serviciu (PaaS) si Infrastructura ca un serviciu (IaaS));
- utilizarea tehnologiei de AI;
- cumpararea de servicii de cloud computing utilizate pe internet;
- vanzari prin comert electronic de cel putin 1% din total vanzari (in vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site- uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
- utilizarea a doua sau mai multe retele sociale.
Categorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
b) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
c) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
d) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
e) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
f) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
h) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
i) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect.
k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi. Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.
Cheltuielile prevăzute la punctele a) și j) nu pot depăși, cumulat, 10% din valoarea eligibilă a proiectului.
Pentru justificarea bugetului proiectului este necesar sa se prezinte minim 2 oferte de pret pentru fiecare achizitie de bunuri/servicii/lucrari, documente care vor fi atasate cererii de finantare