Contact: 0786.257.537

DIGITALIZAREA ONG

Informatii program

Please login with Candidate account to view more fields.

DIGITALIZAREA ONG

 A SECTORULUI ORGANIZAȚIILOR NEGUVERNAMENTALE

 

  • Calendar orientativ al apelului de proiecte:
  • 29.04.2024 – 16.05.2024 – etapă depunere proiecte;
  • 17.05.2024 – 30.05.2024 – etapă evaluare proiecte;
  • 31.05.2024 – 05.07.2024 – etapă încheiere contracte.

Masura se adreseaza Organizaţiilor neguvernamentale care au sediul social sau un punct de lucru în România si au fost înființate cel târziu la data de 31 decembrie 2022 si se incareaza in categoriile:

  • ONG-urilor cu activitate economica (carora li se aplică schema de minimis aprobată prin OMIPE 984/11.04.2024,
  • ONG-urilor fara activitate economica 

Valoarea minimă și maximă a finanțării nerambursabile: intre 25.000 euro si 70.000 euro. 

Aport propriu: minim 5%

Valoarea finanțării nerambursabile se va determina în funcție de gradul de digitalizare a ONG-ului la finalizarea perioadei de implementare a proiectului, conform DESI (2021), astfel:

  • 25.000 și 40.000 euro pentru îndeplinirea a cel puțin 5 criterii DESI;
  • 40.001 și 55.000 euro pentru îndeplinirea a cel puțin 7 criterii DESI;
  • 50.001 și 70.000 euro pentru îndeplinirea a cel puțin 9 criterii DESI.

Cheltuieli eligibile:

  • cheltuieli privind consultanța pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării (servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie ONG-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare) și pentru implementarea proiectului, în procent de maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
  • cheltuieli privind investițiile în infrastructura digitală a ONG-urilor: achiziționarea de echipamente TIC și periferice (server, calculatoare personale tip desktop/portabile, monitoare, echipamente de rețea, echipamente periferice, semnătura electronică etc.) –cheltuială obligatorie, in limita a 1/3 din bugetul eligibil al proiectului.
  • cheltuieli privind participarea la programe de dezvoltare a competențelor digitale (programe furnizate de instituții/organizații de formare/formatori specializați în domeniu), ale personalului și voluntarilor, în scopul furnizării de servicii la distanță adresate beneficiarilor organizației, în valoare eligibilă de maxim 1500 lei/persoană – cheltuială obligatorie;
  • cheltuieli cu serviciile de dezvoltarea de platforme și soluții CRM (gestionarea relațiilor cu clienții) și participarea angajaților la programe de formare/ instruire privind gestionarea de platforme și soluții CRM, în valoare eligibilă de maxim 1.000 lei/persoană;
  • cheltuieli privind achiziția de active necorporale: licențe (achiziţionarea licenţelor software pentru server, licenţelor necesare operării calculatoarelor personale tip desktop/portabile, licenţelor software antivirus precum şi pachetelor software tip office), alte programe informatice în scopul transformării digitale a organizației
  • cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software dedicate sectorului ONG − soluții de management financiar (inclusiv compatibile cu sistemul RO e-factura), pentru administrarea resurselor umane, managementul voluntarilor, managementul și retenția donatorilor etc, aplicații informatice/ licențe specifice pentru persoanele cu dizabilităţi în scopul creșterii nivelului de accesibilizare a serviciilor digitale pentru persoanele vulnerabile, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora în BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
  • cheltuieli privind realizarea/modernizarea reţelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
  • cheltuieli cu achiziționarea serviciilor de dezvoltare aferente unui website de prezentare a ONG-ului;
  • cheltuieli aferente achiziționării/închirierii, pe perioada de implementare și sustenabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou
  • cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
  • cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și sustenabilitate a proiectului
  • cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing (Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS)) pe perioada de implementare și sustenabilitate a proiectului
  • cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect – cheltuială obligatorie, în procent de maxim 5% din valoarea proiectului
  • Cheltuielile cu resursele umane implicate în managementul de proiect, în procent de maxim 10% din valoarea eligibilă a proiectului
  • Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile de la literele a) – n), în cazul în care nu sunt cheltuieli deductibile, este suportată din bugetul de stat, în baza schemei de minimis, în conformitate cu art. 13, alin. (1) lit. b) din OUG nr. 124/2021.
  • Cheltuieli cu activitățile obligatorii de informare și publicitate, sunt obligatorii, neeligibile și vor fi suportate de beneficiar

Beneficiarii au obligația să țină pentru proiect o evidență contabilă distinctă, folosind conturi analitice distincte.

Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile, în cazul în care nu sunt cheltuieli deductibile, este suportată din bugetul de stat

Criterii DESI.

Solicitantul sa devina o organizație:

  1. în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate/voluntari folosesc computere cu acces la internet în furnizarea de servicii la distanță adresate beneficiarilor organizației (câte un user diferit pentru fiecare angajat/voluntar care utilizează computerul);
  2. care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale/ de atragere de fonduri (pentru activitatea economică a organizației/ de voluntariat / în activitățile de furnizarea de servicii la distanță beneficiarilor organizației);
  3. care deține viteză maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă de cel puțin 30 Mb/s;
  4. în care vânzările on-line și/sau veniturile atrase prin mediul on-line din cotizații/sponsorizări/donații/campanii de strângere de fonduri reprezintă mai mult de 1% din veniturile totale (raportat la data finalizării perioadei de sustenabilitate a proiectului);
  5. utilizează IoT;
  6. utilizează cel puțin o rețea socială nouă (organizațiile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media); organizațiile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri tip banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
  7. utilizează CRM;
  8. cumpără servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
  9. utilizează tehnologia de AI;
  10. cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
  11. realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
  12. utilizează două sau mai multe rețele sociale noi.

Perioada de implementare : 6 luni

Perioada de sustenabilitate: 1 an

https://youtube.com/shorts/B6rn_TJOiP4?feature=share

 

Verifica daca esti eligibil
Distribuie acest program
Afisam 1–0 din 0 programe

Oferim consultanta pe fonduri si facem cursuri de formare profesionala. Simplificand, ne-am specializat in progresul oamenilor care vin la noi. Fie ca e vorba de finantare, informatie sau consultanta, cine vine la noi pleaca castigat.

Contact

Inspire Consulting
Bulevardul Iuliu Maniu 7, București 061072
office@inspirefonduri.ro
Telefon: 0786.257.537